به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی شهرداری صدرا؛ واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات شهرداری صدرا، با حمایت قاطع و خواست شهردار شهر صدرا جناب آقای دکتر پارسایی، با رویکردی جدید و کارآمد و با جدیت و تغییرات اساسی در نحوه عملکرد و پاسخگویی، از آبان ماه سال ۱۴۰۲ پای به میدان خدمت به شهروندان گذاشته است.
پیگیری و پاسخگویی به درخواست ها و شکایات مردمی، تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایتمندی شهروندان، بازرسی های مستمر دوره ای و موردی از واحدهای مختلف شهرداری و بررسی عملکردها و سنجش میزان مطابقت عملکرد با اهداف سازمانی، نظارت بر حسن انجام امور توسط واحدهای مختلف شهرداری، پاسخگویی و ارتباط با دستگاه های نظارتی و بازرسی، تلاش برای ارتقا و بهبود کیفیت، افزایش کارایی و اثربخشی ارائه خدمات شهرداری، از وظایف و برنامه های این واحد میباشد.
علی اقبالی، مسئول واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی شهرداری صدرا با بیان اینکه شهروندان و متقاضیان از راه های مختلف نظیر سامانه رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی با شماره تماس ۱۳۶، سامانه سامد مربوط به دولت با شماره تماس ۱۱۱، سامانه پاسخگویی تماس تلفنی شهرداری صدرا با شماره تماس ۱۳۷، صندوق های پیشنهادات و انتقادات نصب شده در تمامی ساختمان های شهرداری، مکاتبه و ارسال نامه متقاضیان و شاکیان و یا با حضور مستقیم در واحد بازرسی شهرداری صدرا، می توانند مسائل و شکایات و نظرات خود را بیان نمایند. شهرداری و واحد بازرسی ملزم به پاسخگویی می باشد.
وی درباره نحوه رسیدگی به این شکایات بیان کرد: سامانه های مذکور روزانه بررسی می شوند و پس از دریافت شکایات این موارد توسط کارشناسان واحد به صورت دقیق بررسی میشوند و سپس ضمن هماهنگی با شهردار محترم مکاتبات لازم با مسئولین واحدهای مربوطه انجام میشود تا موارد مطرح شده پیگیری کامل گردد و ظرف کمترین زمان ممکن، پاسخ مناسب ارائه و در سامانه های مذکور ثبت و به افراد شاکی اطلاع رسانی می شود.
در ادامه همچنین بیان کرد که از دیگر وظایف این واحد، نظرسنجی، نظارت و بررسی عملکرد و نحوه فعالیت پرسنل در راستای ارتقا کارایی و افزایش بهره وری و کاهش ایرادات، به صورت مستمر، بررسی درخواست ها و مشکلات کارکنان شهرداری می باشد. اقبالی همچنین به قرار داده شدن صندوقهای پیشنهادات و انتقادات در تمامی واحدها شهرداری صدرا اشاره کرد و گفت: در کنار این صندوقها فرمهایی قرار داده شده تا شهروندان بتوانند نظرات مسائل و مشکلات خود را در این فرمها بیان نمایند تا ما بتوانیم به صورت دقیق به مشکلات آنها رسیدگی و از دیدگاه ها و نظرات آنها مطلع گردیم. در این راستا هفته ای یکبار این صندوق ها باحضور نماینده شهردار محترم باز و تلاش می شود تا در چهارچوب قانون و در کمترین زمان ممکن پاسخ های لازم ارائه شود.
همچنین ایشان اعلام داشتند سامانه ۱۳۷، بنا به خواست و دستور شهردار محترم شهر صدرا به زودی شبانه روزی می گردد بیان داشت: هم اکنون سامانه ۱۳۷ از ساعت ۷ صبح الی ساعت ۱۱ شب همه روزه فعال می باشد و همکاران ما پاسخگوی تماسهای شهروندان هستند.
مسئول بازرسی شهرداری صدرا، در پایان صحبتهای خود از همراهی و همکاری خوب معاونین، واحدهای مختلف و مجموعه حراست شهرداری صدرا با واحد بازرسی و رسیدگی به شکایت مردمی تشکر کرد و از حمایت بی دریغ و تعامل خوب شهردار محترم جناب آقای دکتر پارسایی، دیدگاه عالی ایشان نسبت به جایگاه واحدبازرسی و نقش این واحد در پیشبرد عالی اهداف سازمانی و انجام صحیح امورات، تشکر و قدردانی نمود.