بسمه تعالی
گزارش از برگزاری مناقصه
مناقصه جمع آوری زباله و تنظیف معابر شهر صدرا
اشاره :
قرار گذاشته ایم تا مناقصات شفاف برگزار شود؛مردم از آن مطلع شوند و شهرداری به جای مافیای زور و ثروت در معرض ارزیابی مردمی قرار گیرد که ولی نعمت هستند و صاحب اصلی شهر آگهی ها در مورد مقرر برگزار شده است و این گزارش برای ثبت در افکار عمومی است.
با توجه به مصوبه شماره 1621/5/98 مورخ 20/11/98 شورای محترم اسلامی شهر صدرا و بر اساس برآورد اعلامی واحد خدمات شهر و طبق آنالیز و قیمت های کارشناسی کارشناسان دادگستری و همچنین حقوق و مزایای پرسنلی با در نظر گرفتن 30% افزایش نسبت به سال 98 اسناد مناقصه خدمات شهر، با مبلغ برآورد اولیه سالیانه 168،139،056،000 ریال تنظیم و اقدام به درج آگهی مناقصه در تاریخ های 24/11/98 و 30/11/98 گردید و با توجه به اینکه در مهلت قانونی، تعداد شرکت کنندگان و متقاضیان فقط دو شرکت بود و به حد نصاب نرسیده بود، لذا در جلسه کمیسیون، بازگشایی پاکت ها انجام نشد و نسبت به تجدید مناقصه با همان شرایط و درج دو نوبت آگهی مجدد در تاریخ های 12/12/98 و 19/12/98 اقدام و در تاریخ 27/12/98 راس ساعت 15 نسبت به برگزاری جلسه و بازگشایی اقدام گردید. تعداد دو شرکت تقاضا و اسناد تحویل داده بودند که شرکت همیار پردیس فارس وابسته به سازمان همیاری، به دلیل نداشتن شرایط اصلی قید شده در اسناد مناقصه و عدم کسب امتیازات به مرحله بازگشایی نرسید و شرکت دوم، با داشتن سابقه کار و کسب تمام امتیازات لازم و با اعلام قیمت پیشنهادی 209،669،402،832 ریال و حدود 7/24% پلوس نسبت به قیمت برآوردی شهرداری به عنوان برنده مناقصه اعلام گردید. لازم به ذکر است در انجام کلیه مناقصات، همواره یک نامه به همراه تصویر آگهی مناقصه به سازمان محترم بازرسی و دیوان محاسبات استان نیز ارسال و موارد جهت اطلاع و در صورت تمایل شرکت در جلسه بازگشایی ارسال می گردد و بعد از بازگشایی نیز با احدی از کارشناسان سازمان بازرسی در خصوص پیشنهاد قیمت با افزایش 24 درصدی پیمانکار مشورت گردید که اعلام نمودند هیچ منع قانونی بابت درصد افزایش یا کاهش وجود ندارد و با توجه به اینکه در مرحله تجدید مناقصه بوده و علی رغم اطلاع رسانی متقاضی وجود نداشته، لذا انعقاد قرارداد هیچ منع قانونی ندارد.
همچنین به اطلاع می رساند، در سنوات قبل، تعداد خودروهای مورد نیاز و تعداد کارکنان، وضعیت حقوق و مزایا، بیمه، لباس کار، اضافه کار، طب کار و آزمایش های پزشکی کارکنان، هیچکدام به صورت اصولی برآورد نگردیده بوده و این امر بعضاً باعث بروز مشکلات عدیده ای در نحوه انجام کار و پرداخت حقوق و مزایای پرسنل به وجود می آورده که با شرایط جدید و استفاده از خودروهای حمل پرس زباله به تعداد مورد نیاز و مدل بالا و همچنین افزایش تعداد نیروهای مورد نیاز و در نظر گرفتن تمامی حقوق و مزایا و لباس کار و سایر امکانات مورد نیاز، تا حدود بسیار زیادی مشکلات واحد خدمات شهر مرتفع می گردد. در ادامه جدول آنالیز و مقایسه ای قرارداد جدید با قرارداد سنوات گذشته نیز می آید.