سه‌شنبه, 19 فروردين 1399
رو عنوان : جوابیه
عنوان : در خصوص عدم شفاف سازی مناقصات
تاريخ :
 ۱۳۹۹/۰۱/۰۱ 
در پی انتشار مخدوش مطالبی در خصوص عدم شفافیت در مناقصات شهرداری و قرارداد با پیمانکار جمع آوری زباله، گذشته از انگیزه یا منافع از بین رفته افراد که زمینه ساز شیطنت برخی افراد معلوم الحال گردیده است، پاسخ واحد قراردادهای شهرداری صدرا جهت تنویر افکار عمومی منتشر می گردد.
لازم به توضیح است، همانگونه که شهردار محترم در روز معارفه گفته اند و برعهد خویش استوارند، شهرداری ضمن رعایت شفافیت و قانونمداری،  در برابر تمام زیاده خواهی ها و سهم خواهی ها ایستاده و خواهد ایستاد و منافع از بین رفته افراد مختلف  یا جریانات فاسد نمی تواند مانع حرکت بر روال قانون و حق مردم گردد.

در پاسخ به متن ارسالی در خصوص عدم شفاف سازی مناقصات موارد به شرح ذیل اعلام میگردد:

1. تمامی مناقصات و استعلام ها، با کسب مجوز از شورای محترم اسلامی شهر صدرا و با برآورد دقیق و اعلام توسط واحدهای متقاضی انجام میگردد. 


2. تمامی مناقصات باذکر مبلغ در روزنامه های کثیرالانتشار و سایت شهرداری صدرا و گروههای مجازی درج و همزمان آگهی مذکور به همراه یک نامه به سازمان بازرسی استان و دیوان محاسبات جهت اطلاع و شرکت در بازگشایی ارسال میگردد و همزمان با کارشناسان سازمان بازرسی نیز در این خصوص تبادل نظر میگردد.


3. فروش اسناد و بازگشایی ها همه در تاریخ و ساعت اعلامی انجام و حتی در جلسات بازگشایی، حضور نمایندگان شرکتها آزاد می باشد که هر شرکتی که متقاضی بوده نماینده خود را معرفی و حضور داشته بعضاً اگر مواردی در اعلام نتیجه اطلاع رسانی نگردیده به دلایل قانونی نظیر به حدنصاب نرسیدن متقاضیان و یا عدم داشتن شرایط و ... بوده است که به محض اتمام کار، مشخص و اعلام گردیده حتی در بعضی از جلسات اعضای محترم شورای اسلامی شهر نیز  حضور مستقیم داشته و شاهد روند بازگشایی و اعلام نتیجه بوده اند. تمامی مناقصات و استعلام ها به صورت شفاف انجام میگردد.


 4. در خصوص مبلغ اعلامی مناقصه خدمات شهر و اینکه گفته شده: "این عدد را از کجا اورده اید؟" 
 ما در آگهی مناقصات مبلغ برآورد را به صورت شفاف اعلام میکنیم خدمات شهر یکی از ارکان اساسی شهرداری می باشد و می بایست به این امر با دید کلان نگاه کرد در شرایط قبل علی رغم اینکه حداقل تعداد کارگران مورد نیاز خودروها و ... بدون بررسی دقیق اعلام شده بود ولی همان هم رعایت نمیشد به طوریکه در مناقصه قبلی حداقل نیرو حدود 100 نفر بوده ولی در عمل 60 نفر هم نبوده اند  و با توجه به رابطه ای بودن کار، فقط فشار بر کارگران وارد میشد و انجام کار بیش از ساعت قانونی و عدم پرواخت حقوق و مزایا، اضافه کار، لباس کار، عدم پرداخت حق بیمه کارگران، استفاده از خاور روباز و آویزان کردن زباله ها از خودروها و ... وجود داشت  که آن هم با آن وضعیت کار...  و اگر کارگران بعد از چندماه عدم دریافت حقوق اعتراض میکردند، همین آقایان طلب کار امروز و تعدادی افراد مزدور به کارگران حمله ور میشدند.


5. در حال حاضر  شهرداری صدرا به دلیل اینکه شهر صدرا یکی از بزرگترین شهرهای استان بعد از شیراز در آینده ای نزدیک  خواهد بود مبنا را بر کار با شرکتهای بزرگ با توان مدیریتی بالا و کسانی که کننده کار هستند را دارد و در این راستا با بررسی کامل و با افزایش تعداد خودروهای مورد نیاز و مدل بالا و همگی خودروهای پرس زباله و همچنین احترام به کلیه کارکنان خدمات شهر و افزایش تعداد نیروها و رسیدگی به وضعیت لباس کار و حقوق و ... این پرسنل زحمت کش اقدام به برگزاری مناقصه خدمات شهر نموده و  در تاریخ 27 اسفند 98 برنده مناقصه مشخص و از اول فروردین 99  انشالله مشغول به کار میگردد. 
 البته با توجه به کمی وقت و شرایط خاص کشور، تجهیز کامل کارگاه و خودروهای جدید انشاالله تا اواسط اردیبهشت انجام و تحولات کامل و واقعی  شهر را حداکثر از اواسط اردیبهشت ماه 99 شاهد خواهیم بود.


در پایان اعلام میگردد واحد قراردادهای شهرداری با تمام توان در حال انجام قانونی امورات می باشد و در این راستا از راهنمایی و ارشاد سازمانهای مختلف  نظارتی نیز استفاده می نماید 


واحد امورقردادهای شهرداری صدرا



بازگشت           چاپ چاپ         
 

پورتال شهرداری صدرا

DOURAN Portal V4.0.0.0

V4.0.0.0